Sungguh mulianya hati seorang Ibu

Sungguh mulianya hati seorang Ibu hinggah dengan kasih ibu membawa ke surga ibu, seorang wanita yang dinikahi oleh ayah kita, kemudian hamil dan melahirkan kita ke dunia menyekolahkan dan mendidik kita hingga menjadi seorang insan yang berguna bekerja keras setiap hari, menyiapkan makan minum, menyuapkan kita ketika masih kecil hingga kita boleh untuk melakukan semua perkara dengan sendiri berdoa siang malam, hanya untuk anaknya sungguh mulianya hati seorang ibu apakah kita sanggup membalas jasa ibu yang telah ibu berikan kepada kita ?

sungguh mulianya hati seorang ibu

Sungguh mulianya hati seorang ibu

Sungguh mulianya hati seorang ibu

Begitu besar pengorbanan seorang ibu, apakah kita dapat membalasnya pikirkanlah apakah kita boleh dan mampu untuk membalas pengorbanan itu seorang ibu selalu berpesan pada anaknya,

“rajin-rajin belajar ya nak..besar nanti boleh jaga ibu”
begitulah pesan ibu kepada kita..

Namun kebayakan anak-anak jaman sekarang masih terlena tanpa ada usaha untuk meraih keberhasilan, tanpa ada keinginan untuk membalas jasa kedua orang tua terutamanya ibu yang menyusukan kita dikala kita masih belum mengenal dunia dan hanya mengharap sepenuhnya kepada mereka.

Bayangkanlah bagaimana bila ibu kita telah tiada, segalanya akan berubah, tiada lagi tempat bermanja dan mengadu dikala duka. ketika ibu yang selama ini ada di sisi kita, memberikan sokongan dan harapan kepada kita, memberikan kata-kata semangat ketika kita berada dalam kesedihan, mendoakan setiap langkah yang kita ambil, telah tiada dan takkan kembali lagi. waktu itu barulah akan wujud rasa penyesalan, kerana jasa ibu tidak terbalas. kita hanya mampu menangisi kehilangannya, Namun semua itu sudah tidak berguna lagi.

Pikirkanlah dan hayati ke dalam jiwa, sementara hayat ibu ada di dunia,ambillah kesempatan itu untuk kita melakukan yang terbaik dalam hidup kita walau ibu tidak pernah meminta budinya dibalas, namun ibu tetap ada satu keinginan dan tuntutan terhadap anaknya. iaitu ingin melihat anaknya berjaya.
dan ingatlah Sungguh mulianya hati seorang Ibu hinggah Kasih Ibu Membawa Ke Syurga

Berikut sedikit Alkisah Renungan Buat sang Anak Wajib Baca
Ini adalah mengenai Nilai kasih Ibu dari Seorang anak yang mendapatkan ibunya sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur kemudian dia menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu si ibu segera membersihkan tangan dan lalu menerima kertas yang dihulurkan oleh si anak dan membacanya.

Ongkos upah membantu ibu :

1) Membantu pergi ke Warung: Rp 20.000
2) Menjaga adik Rp 20.000
3) Membuang sampah Rp 5.000
4) Membereskan Tempat Tidur Rp 10.000
5) menyiram bunga Rp 15.000
6) Menyapu Halaman Rp 15.000
Jumlah : Rp 85.000

Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak yang raut mukanya berbinar-binar. Si ibu mengambil pena dan menulis sesuatu dibelakang kertas yang sama.

1) OngKos mengandungmu selama 9bulan – GRATIS
2) OngKos berjaga malam karena menjagamu – GRATIS
3) OngKos air mata yang menetes karenamu – GRATIS
4) OngKos Khawatir kerana selalu memikirkan keadaanmu- GRATIS
5) OngKos menyediakan makan minum, pakaian dan keperluanmu – GRATIS
6) OngKos mencuci pakaian, gelas, piring dan keperluanmu – GRATIS
Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku – GRATIS

Air mata si anak berlinang setelah membaca. Si anak menatap wajah ibu, memeluknya dan berkata, “Saya Sayang Ibu” Kemudian si anak mengambil pena dan menulis sesuatu didepan surat yang ditulisnya: “Telah Dibayar” wassalam semoga bermanfaat.
Baca Juga Seorang Ibu Melahirkan 11 Bayi Sekaligus

Original Posted By Creative Commons License Hasbihtc.com